Visar inlägg med etikett Birgitta Ohlsson. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Birgitta Ohlsson. Visa alla inlägg

söndag 14 mars 2010

Hela Folkpartiet i Västerås

Under helgen hade samlades närmare tusen folkpartister i Västerås. Vi hade vårt liberala riksmötet och förberedde oss inför den stundande valrörelsen. Argument, tips och valplanering diskuterades och vi inspirerades av varandras engagemang. Att dessutom se Jan Björklund släppa loss på dansgolvet stärker lagkänslan inom partiet.

Starkast intryck på mig gjorde Birgitta Ohlsson. Ett tal som gick in mitt hjärta om varför vi liberaler behöver kämpa för att göra världen bättre. Det var också givande att som blivande valombudsman få en överblick om valarbete och våra viktigaste valfrågor

onsdag 18 november 2009

Perfekt kommisionär

Cecilia Malmström har av regeringen utsetts som svenskt förslag till kommisionär. Det är ett ytterst bra val. Hon har kompetens och lämplighet för att göra ett bra jobb. Hon är en gedigen europavän, men med kristiska ögon nog för att se behov av förbättringar. Troligtsvis kan hon med sin mer resultatinriktade snarare än publiksökande politik nå förbättringar. Avgörande blir dock vilket område hon blir kommisionär för. Malmströms efterträdare som svensk EU-minister: Birgitta Ohlsson!