Visar inlägg med etikett lärare. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett lärare. Visa alla inlägg

onsdag 11 november 2009

Lärare behålls i Surahammar

I tidigare budgetförslag hade socialdemokraterna tänkt minska antalet lärare i Surahammars kommun. Tre lärartjänster hade behövt försvinna. Vi ledamöter från alliansen hade protesterat mot denna nedskärning. I och med att alliansregeringen tillfört ytterligare resurser till kommunerna finns nu medel att behålla dessa lärare. Därför finns det i det nya budgetförslaget, som ska beslutas i kommunfullmäktige på måndag, ytterligare pengar avsatta för lärarna. Det är bra att vår reservation får gehör. Att det finns tillräckligt och duktiga lärare är viktigt för att skolan ska vara bra!

torsdag 8 oktober 2009

Utvärdera lärare

Malmö utökar sitt arbete med att låta eleverna utvärdera sina lärare. Jättebra!
Lärarna, liksom alla andra, behöver få feedback för att kunna förstå sitt eget agerande och utveckla sitt arbete.
Eleverna är de som möter och påverkas av hur lärarna agerar. Det är därför rimligt att deras åsikter klommer till tals.

Se mina tidigare debattartiklar i ämnet:


http://vlt.se/asikter/debatt/1.369726
http://vlt.se/asikter/debatt/1.370336